Onvergetelijke dag

24 juni 2018 - Mbabane, Swaziland

Vandaag (24 juni) was een bijzondere dag. Vanochtend hebben we echte Nederlandse tompoezen gegeten. Deze had ik vanuit Nederland meegenomen omdat ik geslaagd ben. Later deze dag stond paardrijden op het programma. We reden naar Mliwane, dit is een wildpark. Wat een prachtige omgeving en wat een mooie dieren kwamen we tegen! Impala’s, steenbokken, zebra’s, herten, schildpadden en krokodillen. Deze laatste lagen te zonnen en zo konden we ze dus goed bekijken. Bijzonder om voor het eerst wilde zebra’s te zien op hele korte afstand. Dit was echt het beeld wat ik van Afrika in gedachten had en nu had ik de mogelijkheid om dit in het echt te zien! We begonnen met lunch. Sandwich met patat en wat smaakte het heerlijk! Anne ging mountainbiken en Birgitte, Jessie, Emmy en ik gingen paardrijden. We begonnen met het passen van een cap. Dit was nog een hele klus, maar lol hadden we wel. Daarna begon het paardrijden echt. We zagen de paarden al staan en schrokken hoe groot deze paarden waren! Er was één wit paard dat allemaal scheten liet. Op dat moment werd gekeken voor wie welk paard was en natuurlijk werd het precies dit witte paard voor mij gekozen. Toen iedereen op het paard zat stonden we in een rijtje en mijn paard begon allemaal gekke geluiden te maken en liet alleen maar scheten. Die van mama begon gelijk daarna te poepen. Wat hebben we gelachen. Toen we echt gingen stappen was ik helemaal in mijn element. Wat een prachtige omgeving en hoe bijzonder om zo in de natuur te paardrijden! Al snel werd duidelijk dat we door het water heen gingen. Dit tot grote schrik van mama. Toen we dit overleefd hadden kon mama weer een beetje genieten van het uitzicht. Daarna reden we verder en kwamen bij een prachtig plekje waar we maar een paar meter weg van de zebra’s waren. Zo bijzonder om dit te zien! Even later gingen we in draf. Ook weer tot schrik van mama, maar dit mag ik eigenlijk niet zeggen J. Al met al was het een hele geslaagde dag!

1. Birgitte:
    24 juni 2018
    Het was echt een prachtige dag! En jij zat er echt als een volleerde amazone op het paard Mirjam!
  2. Jolande:
    24 juni 2018
    Ik lees/zie en hoor dit al voor me :-)). Echt top! Whahaha... Emmie-ie!!.. Wat een schrik (en spierpijn?)! Gelukkig je dochter als amazone next to you, viel het hopelijk mee ;-)?
    Wat goed verwoord ook van je Mirjam en wat een avonturen zullen jullie daar nog met elkaar te beleven! Ondertussen ben ik nieuwsgierig naar meer ;-)

Knuffel
  3. Hester:
    25 juni 2018
    Wat schrijven jullie leuk! Zie alles voor me ! Zo leuk om jullie te volgen zo. Liefs