Nu op naar Swaziland, oftewel e-Swatini

21 juni 2018 - Mbabane, Swaziland

Na een nacht slapen in een heerlijk bed, reed de chauffeur ons terug naar het vliegveld. Het was een beleving op zich. Een jonge chauffeur met spillebenen, een voetbalshirt en een stralende lach. In de auto trakteerde hij ons op Afrikaanse muziek, het bleek een oud bruiloftslied te zijn. We kregen een geanimeerd gesprek en voor we het wisten stonden we op het vliegveld. Van tevoren waren we bang dat we de bus niet konden vinden, maar deze zorgen bleken voor niets. Binnen de kortste tijd zaten we in de bus en waren we op weg. Te midden van een aantal Swazi’s die respectievelijk uit Australië en Engeland kwamen. Na jaren terug in hun geboorteland. Hetgeen ze een hardgrondig ‘we are back’ ontlokte. Voor we het wisten stonden we bij de grens. Waar we naast onze paspoort onze handafdruk en vingerafdruk moesten scannen. Uiteraard ging dit niet zo snel bij ons, maar gelukkig kon de medewerkster van de douane er om lachen. Iets na enen arriveerden we in Mbabane, alwaar Birgitte op ons wachtte. Een hartelijk weerzien volgde. Na even rijden arriveerden we in guesthouse van der Zaag, alwaar een Nederlandse vlag met tas buiten hing. Wat een welkom! Het weer was nog lekker en we hebben buiten gegeten. Daarna lekker even gepraat en de spullen naar onze kamer gebracht. De middag vloog om en ’s avonds heerlijk bij de open haard doorgebracht.

1. Jolanda:
    22 juni 2018
    En dan wordt Amsterdam aangegeven. Alsof je er zo ff naar toe kunt rijden😀