De reis

20 juni 2018 - Parijs, Frankrijk

Inmiddels zijn we veilig in Zuid Afrika, maar de reis was best bijzonder en dat willen we jullie natuurlijk niet onthouden. Het eerste deel was van Amsterdam richting Parijs. Vol goede moed vertrokken we naar de gate om te gaan boarden. Terwijl iedereen met trolley en al richting het vliegtuig liep, werden wij eruit gepikt door een op z'n zachtst gezegd zeer chagrijnige dame.We moesten onze trolley inleveren, terwijl de mensen achter ons gewoon doorliepen. We vertelden de dame- voor een begrafenis keek ze nog vrolijk- dat we maar 1,5 uur transfertijd hadden en dat we bang waren op deze manier onze vlucht te missen. Het was niet haar verantwoording en enigszins verbijsterd gingen wij het vliegtuig in. De vlucht verliep zeer voorspoedig en voor we het wisten stonden we in Parijs. Waar we overigens geen Eiffeltoren hebben gespot. Het duurde lang voordat we het vliegtuig uit waren en met enige spoed liepen we richting de bagageband, maar er waren nog een koffers. We besloten een sanitaire stop in te lassen. Dit was nog een hele wandeling, één toilet aan de andere kant van het vliegveld. Die knappe, slanke, Franse dames hebben vast een hele kleine blaas, stellen wij ons voor. Met enige spoed liepen we naar de bagageband, waar na enige tijd de band startte. Uiteindelijk hebben we veel koffers voorbij zien komen, behalve onze handbagage! De band stopte en daar stonden we dan...gelukkig kregen we hulp van een even chagrijnige Fransman. Die ons duidelijk maakte dat we tien minuten hadden om de vlucht te halen. Of de vlucht missen, of wachten op de bagage. Deze keuze was niet zo moeilijk, We spoedden ons naar de door deze Fransman aangewezen hal, waar niemand te bekennen was. Uiteindelijk bleken we in de aankomsthal te zijn beland. Na enige tijd kwamen we in de goede hal, alwaar we een uitgebreide douanecontrole kregen. Waar allebei de tassen uitgebreid gecontroleerd werden. Met het zweet in onze bilnaad visualiseerden wij al een nachtje Parijs in plaats van een vliegtuig naar Johannesburg. Uiteindelijk door de controle en met een shuttle richting de goede gate, waar we ruimschoots op tijd bleken te zijn. De vlucht zelf verliep voorspoedig, afgezien van een man die enorm snurkte. Door alle adrenaline konden we beiden de slaap niet vatten. Maar dat halen we de komende dagen wel in. Nog een klein detail...de handbagage was gewoon in Johannesburg!

1. Birgitte:
    20 juni 2018
    Wat spannend zeg! Super leuk geschreven!
  2. Hester:
    20 juni 2018
    Ohoh .. weer een hele belevenis dus 😬😘 leuk te lezen !!
  3. Elodie:
    21 juni 2018
    Hoe krijgen jullie dat nou weer voor elkaar, al een heel avontuur voordat jullie in Afrika zijn😂😂 gelukkig is de handbagage terecht 😅
  4. Jolanda:
    21 juni 2018
    Gelukkig dat jullie en de bagage veilig in Afrika zijn aangekomen! Veel plezier en geniet er samen van😘